ادی استون، بیکان در مقابل ان اف سی

ادی استون، بیکان در مقابل ان اف سی

ابزارهای تبلیغات مکانی مانند بیکان Beacon و ادی استون Eddystone و ان اف سی NFC در سال ۲۰۱۴ تنها ۸٪ رشد داشته است. اما در سال ۲۰۱۵ با رشدی معادل ۳۲ درصد مواجه شده است و در سال ۲۰۱۶ با رشد ۸۵ درصدی داشته است. به این ترتیب تبلیغات مکانی بر اساس وسایل مانند بیکان رشد بسیار خارق العاده ای در جهان داشته است. این رشد به دلیل این که این فن آوری هنوز وارد ایران نشده است در کشور ما قابل پیش بینی نیست. اما شرکت های دانش بنیان زیادی در این زمینه فعال هستند.
یکی از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت های چشمگیری داشته و تعدادی از مشتریان خود را با این فن آوری آشنا کرده و راه های تبلیغاتی جدیدی را برای آن ها گشوده است. به همین مناسبت ما در این مقاله ارزیابی اولیه از تفاوت های بیکان و ان اف سی به شما می دهیم.

  • بیکان از فن آوری بلوتوٍث کم انرژی استفاده می کند. در صورتی که ان اف سی ازامواج رادیویی استفاده می کند.
  • بیکان ها در شعاع ۴۰ متری قابل دیده شدن هستند اما شعاع دید ان اف سی ها چند سانتی متر است.
  • بیکان نیاز به باتری و شارژ دارد در صورتی که ان اف سی به چنین چیزی احتیاج ندارد.
  • بیکان ها بیش از ۴۰ برابر قیمتی بیشتر از تگ های ان اف سی دارند.
  • بیکان ها عمومی هستند و ان اف سی در ارتباط دو دستگاه قرار می گیرد.

پس با توجه به مشخصه های گفته شده هر کدام به منظوری از تبلیغات مکانی مورد استفاده قرار می گیرند. باید با اشراف بر تفاوت ها و مزیت های این دو فن آوری می توان تبلیغات بسیار موثری تولید کرد.  یکی از شرکت های پیشرو در این زمینه شرکت رسانه است که مدتی است در این زمینه تحقیقات خود را آغاز کرده است و نمونه های سخت افزاری محصول را نیز ارائه می نماید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از وب سایت این شرکت http://ingn.ir استفاده کنید.

نظر دهید !!!

۲ دیدگاه برای “ادی استون، بیکان در مقابل ان اف سی”

  1. حسام

    ئس چطور از ان ف سی بیشتر استفاده می شه؟؟

    • siavashonir

      NFC نکنولوژی برای برد بسیار کوتاه در حد چند سانتی متر است ما در در بیکن ها درباره چند ده متر حرف می زنیم



قالب وردپرس