مدیرها وقتی میخواهند خلاقیت زیادی به کسبوکارشان تزریق کنند، بهدنبال افرادی خاص و با موهبتهایی استثنایی میگردند. تصور ذهنی عموم مردم از افراد خلاق آدمهایی است بینظم، با موهایی ژولیده، و ایدههایی که زمین را به آسمان میدوزند. اما تحقیقات نشان میدهند تکیه بر معدودی از افراد ساختارشکن که خلاقیت از سر و رویشان میبارد، راهکاری کوتاهمدت است و تواناییهای بقیه را دستکم میگیرد. در واقع، بیشتر آدمهای معمولی میتوانند خلاق باشند، به شرطی که محیط آنها را به همرنگی با جماعت وادار نکند. |
|