استقلال و پرسپولیس به دنبال یک قانون آسیایی

| ۸ تیر، ۱۴۰۳

دو باشگاه ایرانی حاضر در لیگ نخبگان آسیا به دنبال این هستند تا شرایط افزایش سهمیه بازیکنان خارجی را در هماهنگی با فدراسیون شکل دهند.

به گزارش ایلنا، آیین‌نامه جدید نقل و انتقالات در حالی اعلام شد که بر اساس آن سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ برتر یک سهمیه کاهش پیدا کرده و به تعداد 5 بازیکن رسید. در بند 6 از ماده 36 قوانین جدید سازمان لیگ آمده: «تعداد سهمیه بازیکنان خارجی هر باشگاه در لیگ برتر حداکثر پنج نفر می‌باشد که یک نفر از آنها باید آسیایی (1+4) باشد. در صورتی که هر بازیکن خارجی بدون عذر پزشکی (با تشخیص ایفمارک) در کمتر از 40 درصد دقایق (زمان) مسابقات حضور داشته باشد، برای فصل بعد به همان تعداد از سهمیه بازیکنان خارجی تیم مذکور کم می‌شود. چنانچه باشگاه از تمام ظرفیت بازیکنان خارجی با مدت قرارداد بیش از یک سال استفاده نموده باشد و امکان اجرای حکم ماده 8 مزبور به جهت تعارض با اصل لزوم قرارداد میسر نباشد، پس از پایان قرارداد با هر یک از بازیکنان خارجی، یک سهمیه کسر شده در استخدام بازیکن خارجی دیگر لحاظ خواهد شد.»

با این حساب به نسبت سال گذشته یک سهمیه از سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ برتر کسر شده و این در شرایطی هست که براساس تصمیم کارگروه نظارت بر قراردادها، در فصل جدید برخلاف لیگ گذشته، بازیکنان لژیونر در صورت حضور در لیگ ایران جزو سهمیه خارجی تیم‌ها محسوب نخواهند شد تا به این ترتیب فرصت جذب این دسته از بازیکنان سهمیه خارجی تیم‌ها را اشغال نکند.

تگ‌ها:
دیدگاه‌ها (0)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

×