مروری بر مسیر تیم ملی در راه جام جهانی

| ۱۰ تیر، ۱۴۰۳

مرحله سوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2026 در منطقه آسیا پنجشنبه گذشته در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا قرعه‌کشی شد که براساس آن تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه اول رقابت‌ها با تیم‌های قطر، امارات، ازبکستان، قرقیزستان و کره شمالی همگروه شد.

به گزارش ایلنا، بر همین اساس نیز تیم ملی کشورمان از 15 شهریورماه رقابت خود در این رویداد در مقابل قرقیزستان را آغاز کرده و تا خرداد ماه سال آینده رقابت خود در این مرحله برای صعود مستقیم به جام جهانی 2026 را ادامه خواهد داد. تیم ملی ایران در این مرحله از رقابت‌ها درحالی کار خود را آغاز خواهد کرد که در مرحله دوم این مسابقات شاگردان قلعه‌نویی در دشوارترین دیدار خود در برابر ازبکستان چه در دیدار رفت در تاشکند و چه در دیدار برگشت در تهران هرگز به توفیقی دست پیدا نکرده و با دو تساوی در هر دو دیدار رفت و برگشت به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

این درحالی است که یک بار دیگر ازبک‌ها در مرحله سوم با ایران همگروه شده و حالا جدا از این کشور، امارات و قطر به عنوان دو قطب فوتبالی حاشیه خلیج فارس هم در این گروه قرار گرفته‌اند تا جذابیت‌ها و حساسیت‌های این گروه به مراتب افزایش پیدا کند. با همه این تفاسیر اما تیم ملی در دو بازی رفت و برگشت درحالی در برابر ازبکستان قرار گرفت که در هر دو دیدار بازیکنان کلیدی خود را به همراه نداشت.

تگ‌ها:
دیدگاه‌ها (0)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

×