محمد انجدانی: از موی تای فقط اسمش را یدک می کشند/ مایه تعجب است که به فستیوال مسابقه جهانی می گویند

| ۱۰ دی، ۱۴۰۲

سرمربی تیم بزرگسالان موی تای IFMA گفت: حدود دو سال است که با تصمیمات غیرکارشناسی، جامعه موی تای را از مسیر اصلی خود منحرف کرده اند و دود آن هم بیش از همه به چشم قهرمانان این رشته رفته است.

به گزارش ایلنا، محمد انجدانی صاحبنظر و پیشکسوت باسابقه موی تای با بیان مطلب فوق، ضمن انتقاد از تداوم فعالیتهای موازی در این ورزش مبارزه ای اظهار داشت: در کل دنیا موی تای را با IFMA می شناسند؛ چرا که مورد تایید کمیته بین المللی المپیک IOC است و در تمام بازی های معتبر شرکت دارد. امروزه همه کشورها در موی تای از ساختاری منسجم و یکپارچه به نام فدراسیون برخوردار هستند. حتی کشورهای آفریقایی هم صاحب فدراسیون موی تای هستند و قرار است به زودی مسابقات قاره ای خود را برگزار کنند‌. آن وقت اینجا با دو شقه کردن موی تای و ایجاد تشکیلات بومی، به راحتی قوانین صریح بین المللی ورزش را نادیده می گیرند.

انجدانی ادامه داد: مایه تعجب است وقتی روی یک فستیوال کم اهمیت، اسم مسابقه جهانی می گذارند و کسی هم به آنها خرد نمی گیرد. دوستان خود را زیرمجموعه یک فدراسیون دولتی می دانند و مدام وعده جذب اسپانسر می دهند، آن وقت موقع اعزام که می رسد، مبالغ زیادی از هر ورزشکار پول دریافت می کنند. کدام رخداد جهانی را سراغ دارید که سه هموطن در یک وزن حاضر باشند؟!

تگ‌ها:
دیدگاه‌ها (0)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

×