اما و اگرهای امیر پیش از انتشار فهرست تیم ملی

| ۲۷ اسفند، ۱۴۰۲

امیر قلعه‌نویی بعد از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی وعده داد که یکی از اهدافش جوانگرایی است، ولی مدتی بعد اعلام کرد که با توجه به اهمیت جام ملت‌ها این موضوع را به بعد از این تورنمنت موکول می‌کند.

به گزارش ایلنا، چند روز بعد که فهرست تیم ملی برای دو بازی رفت و برگشت با ترکمنستان منتشر شود، مهم‌ترین نکته‌‌ای که زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد، اضافه شدن چهره‌های جدید و جوان نسبت به لیست جام ملت‌ها خواهد بود. امیر قلعه‌نویی بعد از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی وعده داد که یکی از اهدافش جوانگرایی است، ولی مدتی بعد اعلام کرد که با توجه به اهمیت جام ملت‌ها این موضوع را به بعد از این تورنمنت موکول می‌کند. فهرست جدید نشان خواهد داد که او چقدر در این موضوع جدی است و چقدر حاضر است به وعده‌اش پایبند بماند.

اعضای کادر فنی تیم ملی هم در مصاحبه‌های مختلف چند بار تأکید کردند که جوانگرایی قرار است با شیب ملایمی پیش برود. این همان فرمول ایده‌آلی است که معمولاً در تیم‌های ملی برای تزریق خون تازه صورت می‌گیرد؛ بازیکنان جوان به تدریج به تیم ملی دعوت می‌شوند، گاهی اردوی اول فقط به آشنایی با فضای تیم اختصاص دارد و در اردوی بعد دقایق محدودی فرصت بازی پیدا می‌کنند. آنها که بتوانند در این فرصت کوتاه کیفیت خوبی به نمایش بگذارند به چرخه اضافه می‌شوند و به تدریج دقایق بازی‌شان بالاتر می‌رود تا جایی که بتوانند موقعیت نفر اصلی پست‌شان را تهدید کنند و احتمالاً به ترکیب اصلی برسند.

تگ‌ها:
دیدگاه‌ها (0)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

×