ایران – ترکمنستان؛ به دنبال صعود در عشق‌آباد

| ۷ فروردین، ۱۴۰۳

تیم ملی فوتبال کشورمان در چهارمین دیدار خود در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، در پی کسب نخستین پیروزی در خانه ترکمنستان است.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 18:30 امروز (سه‌شنبه) نخستین دیدار خود در دور برگشت مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا را مقابل ترکمنستان در عشق‌آباد برگزار می‌کند. شاگردان امیر قلعه‌نویی با پیروزی در این دیدار می‌توانند تا حدودی خیال‌ خود را بابت صعود از گروه E راحت کنند. ایران با هفت امتیاز به لطف تفاضل گل بهتر بالاتر از ازبکستان هفت امتیازی در صدر جدول این گروه قرار دارد.

ایران و ترکمنستان تا به امروز 9 بار مقابل هم بازی کردند و از این تعداد بازی، چهار برد سهم ایران بوده و ترکمنستان هم دو پیروزی به دست آورده است، سه دیدار آنها هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته است. در بازی رفت دو تیم که در دوم فروردین ماه امسال در ورزشگاه آزادی برگزار شد، ایران با پنج گل حریفش را شکست داد و این نخستین بازی بین دو تیم بود که «تیم ملی» توانست مقابل ترکمنستان کلین‌شیت کند. ملی‌پوشان کشورمان تا به حال سه بار با ترکمنستان در خاک این کشور بازی کرده‌اند که در این بین پیروزی نداشته‌اند و در بازی‌های گذشته دو تساوی و یک شکست را تجربه کرده‌اند. بازی امشب فرصت خوبی است تا ملی‌پوشان کشورمان بتوانند نخستین بُرد خود مقابل ترکمنستان را در زمین این تیم به دست بیاورند. 

تگ‌ها:
دیدگاه‌ها (0)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

×