تشریح دستاوردهای سفر کیومرث هاشمی به قزاقستان برای ورزش ایران

| ۵ خرداد، ۱۴۰۳

وزیر ورزش و جوانان در بازگشت از قزاقستان، اهداف و دستاوردهای خود را از حضور در اجلاس وزرای ورزش کشورهای عضو پیمان شانگهای و ملاقات با همتایان خود تشریح کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی در بیان این اهداف و دستاوردها به رسانه قزاقستانی گفت: به طور کلی ما فعال شدن ورزش در چهارچوب سازمان همکاری‌های شانگهای را یک فرصت مناسب برای تبادلات فرهنگی، رشد و ارتقا ورزشهای نخبگان و توسعه ورزشهای بومی و ملی کشورها می‌دانیم و برای آن برنامه‌ریزی بلندمدت و مناسب داریم تا به تدریج آن را گسترده کنیم.

وی با اشاره به دیدار با وزیر ورزش قزاقستان اظهار کرد: دیدار بسیار خوبی داشتیم، با توجه به اینکه بین ایران و قزاقستان یک تفاهم نامه همکاری مشترک منعقد شده روی اجرایی کردن آن متمرکز شدیم و قرار شد یک کارگروه مشترک تشکیل دهیم تا برنامه اجرایی برای تفاهم نامه تنظیم و به اجرا بگذاریم، در این برنامه اجرایی از توانمندی و ظرفیتٰهای ورزش قزاقستان در رشتهٰ‌های گلف، سوارکاری، بوکس و دوچرخه سواری برای رشد و ارتقا این رشته‌ها در ایران استفاده خواهیم کرد و متقابلاٌ ایران در رشته‌های کشتی، تکواندو و کاراته به طرف قزاقستانی کمک‌هایی را ارائه خواهد کرد. ضمناٌ ایران در جشنواره ورزش‌های سنتی در قزاقستان در ۶ رشته شرکت خواهد کرد. مقرر شد تیم‌های دوچرخه سواری ایران در لیگ قزاقستان شرکت کنند و وزارت ورزش قزاقستان برای راه اندازی رشته زورخانه ای (رشته ملی ایران) در آن کشور برنامه‌ریزی کند و ما در این زمینه کمک و حمایت خواهیم کرد.

تگ‌ها:
دیدگاه‌ها (0)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

×